Kvalita a dostupnost vzdělávání je jedním z hlavních pilířů kvality života v MČ Praha 17 a Praha - Zličín
Priority a cíle
1
PRIORITA
Kvalita předškolního a základního vzdělávání
- Rozvoj čtenářské gramotnosti a pregramotnosti
- Rozvoj matematické gramotnosti a pregramotnosti
- Rozvoj jazykové gramotnosti a pregramotnosti
- Rozvoj polytechnického vzdělávání
- Rozvoj digitální gramotnosti a pregramotnosti
- Rozvoj finanční gramotnosti a pregramotnosti
- Rozvoj kariérového poradenství
2
PRIORITA
Infrastruktura pro předškolní a základní vzdělávání
- Výstavba nové základní školy
- Navyšování kapacit stávajících mateřských a základních škol
- Rozvoj polytechnického vzdělávání
- Výstavba, rekonstrukce a modernizace odborných učeben mateřských a základních škol
- Zvýšení kvality a uživatelského komfortu objektů škol
- Výstavba, rekonstrukce a modernizace sportovní infrastruktury
- Bezbariérová zpřístupnění, zajištění bezpečnosti a zlepšování technického stavu škol
3
PRIORITA
Speciální vzdělávací potřeby dětí a žáků
- Podpora dětí a žáků se SVP
- Podpora mimořádně nadaných žáků
- Podpora dětí a žáků ohrožených školním neúspěchem
4
PRIORITA
Školy a městská část
- Systém vzájemného sdílení informací, vybavení a služeb
- Rozvoj podnikavosti, sociálních a občanských kompetencí a kulturního povědomí dětí a žáků
- Posílení vazby mezi školou, mimoškolním vzděláváním a komunitou
- Personální zajištění mateřských a základních škol
Naše vize
Místní školy poskytují kvalitní vzdělávání s důrazem na klíčové kompetence a využívání moderních metod výuky a moderních technologií a s individuálním přístupem k žákům umožňujícím naplňování jak vzdělávacích potřeb žáků se SVP, tak rozvíjení talentu nadaných žáků.
Školy efektivně využívají své vybavení, intenzivně a systematicky spolupracují mezi sebou, s rodiči a dalšími aktéry v oblasti vzdělávání a plní komunitní funkci.
Školy efektivně využívají své vybavení, intenzivně a systematicky spolupracují mezi sebou, s rodiči a dalšími aktéry v oblasti vzdělávání a plní komunitní funkci.
Děti, žáci i široká veřejnost mohou využívat pestrou a dostupnou nabídku volnočasových aktivit.
Popis zapojení aktérů
Strategický rámec byl vytvořen na základě úzké spolupráce zpracovatele s dotčenými aktéry. Na začátku roku 2017, tedy před počátkem samotného procesu zpracování Strategického rámce realizoval Odbor školství a kultury Úřadu městské části Praha 17 šetření mezi školami, zaměřené na identifikaci investičních projektových záměrů. Proces zpracování Strategického rámce byl zahájen v polovině února 2017 ustavením Řídícího výboru pro
tvorbu MAP rozvoje vzdělávání v MČ Praha 17. Členy Řídícího výboru jsou zástupci jednotlivých mateřských a základních škol nacházejících se v zájmovém území MČ Praha 17 a Praha - Zličín, zástupci místních samospráv MČ Praha 17 a MČ Praha - Zličín a zástupci dalších významných aktérů v oblasti vzdělávání z příslušného území ZUŠ Blatiny, Kulturní centrum Průhon a Mateřské centrum Řepík z.s.
V průběhu zpracování Strategického rámce bylo provedeno další šetření mezi dotčenými školami, které bylo kromě zjišťování a zpřesňování investičních záměrů škol zaměřeno také na zjišťování dalších rozličných potřeb škol včetně tzv. „měkkých“ tedy neinvestičních projektů. Strategický rámec byl projednán, upravován a schválen na jednání Řídící skupiny dne 16.3.2017.